понеділок, 4 грудня 2017 р.

MyEnglishLab як складова традиційного паперового підручника з АМ

MyEnglishLab - онлайн  додаток до  традиційних паперових  підручників (Cutting Edge,  Academic Connections,  Language  Leader,  Total  English, Market  Leader,  English  in Common,  North  Star, Top  Notch,  Speak Out) видавництва Pearson, що покликаний доповнити практичний курс англійської мови  з  метою  збільшення  обсягу  навчального матеріалу,  пропозиції  завдань  різного  рівня складності,  зняття  труднощів  у  студентів  у розумінні та практиці мови. Варто зауважити, що розробка  MyEnglishLab зумовлена  позицією авторського  колективу  щодо  необхідності оволодіння  студентами  наступними  ключовими аспектами:  професійними і життєвоважливими вміннями, комп’ютерною грамотністю, основними видами людської діяльності (комунікація, співпраця, критичне  мислення  та  творчість).  Практичну спрямованість  досліджуваного  онлайн  додатка підтверджує  широка  географія  використання MyEnglishLab  у  світовому  освітньому  просторі, зокрема  професор Страсбурзького  університету Сара  Сендз  підкреслює:  “Я  все  ще  опановую MyLab,  але  навіть  на  цьому  початковому  етапі він (авт. – онлайн додаток) зробив мене більш кваліфікованим педагогом. Насправді, я вважаю, MyEnglishLab  є  еквівалентом трьох  асистентів” [7]. Відтак  онлайн  додаток  MyEnglishLab пропонує низку інтерактивних видів діяльності, практичних  завдань  та  контрольних  робіт,  що інтегруються  з  програмою  практичного  курсу англійської  мови  та  допомагають  підвищити мотивацію студентів до вивчення іноземної мови, залучити  до навчального  процесу.  Більше  того, студенти можуть виконувати завдання будь­де за умови  наявності  доступу  до  мережі  Інтернет (вдома, в комп’ютерному класі, інтернет­кафе, на відпочинку тощо). Позитивним  моментом  у  запропонованих завданнях онлайн додатка є поради, підказки та ключі, що  скеровують  студентів  до  відповідної довідкової  сторінки  з  метою  правильного виконання  вправ.  Tакий  підхід  дає  змогу студентам проаналізувати варіанти відповіді, а не тільки  вгадувати  їх.  Додаток  також  передбачає автоматичне  оцінювання  навчальних  досягнень студентів. Відтак  вони  можуть  бачити миттєві відгуки  про  свою  роботу  у щоденнику,  а  також стежити  за  власним  прогресом  у  вивченні англійської  мови.  Разом  з  тим,  успішність студентів висвітлюється  автоматично  у  зведеній таблиці, тому викладач також отримує можливість перегляду досягнень як усієї групи, так і кожного студента  зокрема.  MyEnglishLab забезпечує викладача автоматичним  звітом  про  типові помилки  студентів,  тобто  педагог формує  чітку картину  про  мовні  труднощі  кожного  студента, тому  відповідно  він  може  виділити  час  для  їх усунення на заняттях в аудиторії, підібрати вправи та  завдання  для  запобігання  повторення аналогічних помилок у майбутньому. Згідно  з  цим  додатком  викладачеві пропонується  здійснювати  підбір  домашніх завдань як для усієї групи, так і кожного окремого студента,  орієнтуючись  на  різні  потреби 
ефективне  вивчення  англійської  мови.  Педагог визначає  кінцевий  час  та  дату  виконання домашнього  завдання,  або  дозволяє виконувати його у довільному темпі. Перевагою  використання  цього  онлайн компонента у процесі вивчення практичного курсу англійської мови у ВНЗ є можливість комунікації за  допомогою  MyEnglishLab,  оскільки розроблена  програма  дозволяє  студентам спілкуватися  в  режимі  онлайн  як  з одногрупниками,  так і  з  поза  університетською аудиторією. Щодо викладача, то він також може відправляти  короткі  повідомлення  студентам, листуватися з ними в мережі з метою інструкції або  уточнення  домашнього  завдання,  його керівництва,  зауваження  або інформування  про зміни  в  розкладі,  тобто  організації  та удосконалення навчального процесу з англійської мови. Першочерговим  завданням  викладача практичного курсу  англійської мови  у  ВНЗ,  що прагне  модернізувати  навчання  шляхом використання вищезгаданого онлайн доповнення до  традиційного  паперового  підручника,  є реєстрація  і  створення  групи  MyEnglishLab  на сайті  видавництва Pearson, залучення  до  неї студентів і спільна  систематична, послідовна  та цілеспрямована праця на основі цієї методики. Загалом  використання  MyEnglishLab  у процесі викладання практичного курсу англійської мови  є  корисним і має  суттєві  переваги  як  для викладачів,  так  і  для  студентів  у  навчальному процесі: 1. MyEnglishLab мотивує навчання до більшої міри, аніж аудіо­ та відео матеріали; 2.  Онлайн  доповнення  є  сучасним  засобом навчання,  оскільки  відповідає  інтересам  і потребам  студентів,  пропонує  автентичний  і актуальний  матеріал,  що  підвищує  їх проінформованість щодо інших мов та культур, а присутність  різноманітних  типів  вправ  сприяє розвитку  лінгвістичної  та  соціокультурної компетенцій студентів; 3. Використання онлайн компонента дозволяє організувати ефективне навчання англійської мови за  умови: чіткого  формулювання  завдань, конкретних вказівок щодо їх виконання; підбору матеріалу  відповідно  до  потреб  комунікації  та компетенції  студентів;  раціонального  розподілу часу та простору (викладач має змогу зекономити час  для  пояснення  найсуттєвішого  і найскладнішого матеріалу на занятті); 4. Можливість  застосування індивідуального підходу. Принцип індивідуалізації у комп’ютеризованому навчальному процесі з англійської мови забезпечується наступними факторами:  1) можливістю  вибору індивідуального темпу роботи; 2) індивідуальним способом  керування  навчальною  діяльністю, застосування  різних  за  ступенем  складності завдань  з  можливістю  переходу  до  більш складних  чи,  навпаки,  більш  простих варіантів роботи  з  програмою  залежно  від  успішності результатів; 3) наданням індивідуального набору засобів підтримки навчання (довідники, підказки, ключі);  4 )  адаптацією  форми  навчального матеріалу  до  індивідуальних  особливостей сприйняття інформації конкретним студентам. 5. Онлайн компонент відкриває можливості для творчості,  оскільки  під  час  формування домашнього  завдання  викладач  стає  автором  і виконує  певну методичну  роботу:  визначає  цілі завдань, розробляє їх послідовність, складність, здійснює  підбір  як  для  усієї  групи,  так  і  для окремих  студентів,  і  що  особливо  важливо  – відібраний викладачем матеріал орієнтується на конкретні цілі та завдання; 6. Додатковий навчальний матеріал і завдання співвідносяться зі змістом  підручника. Студенти отримують можливість виконувати їх автономно, перебуваючи  в  мережі,  що  сприяє  розвитку самостійності,  спонукає  користуватися інформацією,  що  безпосередньо  впливає  на їх особисте і професійне становлення. 7.  Сучасна  студентська  молодь  проводить більшість  часу  у віртуальному  просторі  (ігри в мережі, спілкування у соціальних мережах, пошук курсових, дипломних робіт, рефератів тощо), тому педагоги вищих навчальних закладів отримують можливість скерувати їх перебування в Інтернеті у правильному руслі шляхом вивчення англійської мови  на  основі  використання  запропонованої онлайн  складової,  що  сприятиме  їхньому пізнавальному  розвитку  і  буде  професійно корисним
 й

Немає коментарів:

Дописати коментар