Дрогобицький
державний педагогічний університет імені Івана Франка
ЗАТВЕРДЖУЮ
Проректор з науково-педагогічної роботи
та інформатизації
______________ Володимир ШАРАН
_____
__________________ 20__ р.
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ У ПОЧАТКОВІЙ ШKОЛІ
(АНГЛІЙСЬKА МОВА)
Галузь знань
01 Освіта / Педагогіка
Спеціальність 013 Початкова освіта
Освітня програма Початкова освіта та англійська мова
Статус дисципліни обов’язкова
Факультет початкової освіти та
мистецтва
Кафедра практики англійської мови і
методики її
навчання
Мова навчання
українська
Дані про вивчення дисципліни
Форма здобуття освіти Курс Семестр Обсяг дисципліни: год / кредити
ЄКТС Кількість годин Курсова робота Вид семестрового контролю Аудиторні
заняття Самостійна робота Разом Лекції Лабораторні роботи Практичні заняття Семінарські заняття Залік Екзамен Денна ІІІ VІ 3/90 44 20 - 24 - 46 - - +
Робоча
програма складена на основі освітньої програми та навчального плану підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
(240 кредитів ЄКТС).
Розробник:
_________ Оксана ХОМИШАК, кандидат педагогічних наук,
доцент
Погоджено
гарантом освітньої програми
_________ Світлана ЛУЦІВ, кандидат педагогічних
наук, доцент
Схвалено
на засіданні кафедри практики англійської мови і
методики її
навчання
Протокол № від
20 р.
Завідувач кафедри
Віра СЛІПЕЦЬKА
Схвалено на засіданні науково-методичної
ради факультету.
Протокол № від
20 р.
Схвалено на засіданні науково-методичної
ради університету.
Протокол № від
20 р.
1.
МЕТА ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Мета дисципліни − формування основ методичної компетентності студентів задля реалізації їх професійних функцій вчителя англійської мови (АМ) у початковій школі.
Завдання дисципліни: створити у студентів широку теоретичну базу, що розкриває загальні та спеціальні закономірності процесу навчання АМ як засобу спілкування, освіти, виховання і розвитку, яке включає крім методичних знань, також знання з суміжних з методикою наук психолого-педагогічного й філологічного циклів, і на цій основі сформувати уявлення про зміст і структуру педагогічної діяльності вчителя; ознайомити студентів з найбільш відомими методичними напрямами, системами і методами, формами і засобами навчання АМ, а також сформувати у них основи вмінь творчо застосувати свої знання на практиці з урахуванням конкретних умов; на базі одержаних теоретичних знань розвивати у студентів творче мислення, яке допоможе їм у вирішенні різноманітних методичних задач, що виникають у навчально-виховному процесі з АМ у початковій школі.
Розвинути у здобувачів вищої освіти такі компетентності, як:
• Здатність спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово.
•
Здатність
спілкуватися іноземною мовою.
• Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
•
Здатність
вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
•
Здатність
до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
•
Здатність
працювати в команді.
•
Навички
використання інформаційних і комунікаційних технологій.
•
Здатність
зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення
суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної
області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у
розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми
рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
•
Здатність
до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
•
Здатність оцінювати та забезпечувати якість
виконуваних робіт.
•
Здатність
здійснювати професійну діяльність з дотриманням вимог законодавства, стандартів
освіти та внутрішніх нормативних документів закладу освіти.
•
Здатність
використовувати у професійній діяльності основні положення, методи, принципи
фундаментальних та прикладних наук.
•
Здатність
забезпечити якість освіти та обʼєктивний контроль і оцінювання рівня навчальних
досягнень здобувачів освіти.
•
Здатність
організовувати освітній процес з англійської мови у початковій школі.
Програмні результати навчання:
•
Володіти
інформацією чинних нормативно-правових документів, законодавства, галузевих
стандартів професійної діяльності в установах та організаціях галузі освіти.
•
Доносити
зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтування і висновки до фахівців
і широкого загалу державною та іноземною мовами.
•
Аналізувати
та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні
шляхи їх вирішення.
•
Самостійно
планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів
освіти.
•
Відшуковувати,
обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної
діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними
засобами зберігання та обробки інформації.
•
Знати основи
психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук на рівні,
необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених освітньою
програмою.
•
Володіти
психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу.
•
Застосовувати
у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання
навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому
процесі.
•
Діагностувати,
прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для
досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в
реалізації індивідуальних освітніх траєкторій.
•
Емпатійно
взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції,
дотримуватися стандартів професійної етики.
•
Застосовувати
програмне забезпечення для e-learning і дистанційного навчання і здійснювати їх
навчально-методичний супровід.
•
Розуміти
природу і знати вікові особливості здобувачів освіти з різними рівнями розвитку, індивідуальні
відмінності осіб з особливими освітніми потребами.
•
Бути
знайомим з ознаками булінгу. Вміти використовувати прийоми попередження та
протидії йому.
•
Мати
навички збереження та зміцнення психофізичного і соціального здоров’я дітей.
•
Уміти
проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
•
Планувати освітній процес в закладах
освіти з урахуванням вікових та індивідуальних можливостей здобувачам освіти,
осіб з особливими освітніми потребами та складати прогнози щодо його
ефективності.
•
Мати навички викладання фахових
дисциплін, створення необхідного методичного забезпечення і підтримки навчання
здобувачів освіти.
•
Володіти теоретичними знаннями з методики навчання англійської
мови у початковій школі.
•
Уміти організувати процес навчання англійської мови;
уміння поєднувати
різні форми роботи на уроці, різні
прийоми навчання.
2. ПЕРЕДУМОВИ
ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Навчальна дисципліна «Методика навчання
мовно-літературної освітньої галузі у початковій школі (англійська мова)» базується на попередньому вивченні дисциплін «Дидактика початкової освіти», «Психологія», «Практичний курс
англійської мови» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти.
3.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
Згідно з вимогами освітньої програми
здобувачі вищої освіти повинні:
знати:
•
базові категорії методики навчання англійської мови
та її зв'язок з іншими науками;
•
основні методи наукового
дослідження;
•
систему навчання англійської
мови (цілі, зміст, принципи, методи і засоби
навчання);
•
методику формування мовних
компетентностей;
•
сучасні підходи до
формування в учнів англомовної
мовленнєвої компетенції в аудіюванні, читанні, говорінні та письмі;
•
головні форми
організації освітнього процесу з англійської мови у початковій школі.
вміти:
•
визначати й аналізувати цілі, зміст, принципи, методи і прийоми навчання
англійської мови;
•
аналізувати, обирати й ефективно використовувати
навчально-методичні комплекси з англійської мови;
•
складати та аналізувати план-конспект уроку, фрагменти уроків за темою
у початковій школі;
•
використовувати
реальні і проектувати навчальні мовленнєві ситуації на уроці;
•
організувати
мовленнєву діяльність учнів у відповідності до плану уроку;
•
формувати в учнів мовну, мовленнєву і соціокультурну компетенції; використовувати у процесі формування
іншомовної комунікативної компетенції інноваційні методичні технології;
•
оцінювати рівень сформованості усіх складників іншомовної
комунікативної компетенції;
•
планувати й реалізовувати різні форми організації
навчально-виховного процесу в початковій школі.
4.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
Оцінювання
здійснюється за шкалами оцінювання: стобальною, національною і ЄКТС.
А (90-100) – «відмінно»: на високому рівні студент проявляє особисті творчі здібності; вміє самостійно здобувати знання у професійній діяльності та визначати цілі, зміст і принципи навчання англійської мови у початковій школі; вільно оперує основними поняттями, пов’язаними з методикою навчання англійської мови; ефективно визначає та обирає раціональні засоби, методи та форми роботи на уроці англійської мови; успішно використовує сучасні технології у формуванні умінь і навичок учнів в усіх видах мовленнєвої діяльності та мовних аспектів; об’єктивно визначає рівень сформованості комунікативної компетентності; раціонально конструює заняття з англійської мови; доцільно вміє проектувати та створювати навчальні ситуації для проведення занять на високому методичному рівні; ефективно вміє відбирати навчально-методичні комплекси, критично аналізувати та творчо використовувати на уроці англійської мови; вміє приймати рішення у нестандартних навчальних ситуаціях, переконливо аргументує відповіді та самостійно розкриває свій педагогічний потенціал.
В (82-89) – «добре»: на достатньо високому рівні студент володіє вивченим обсягом теоретичного
матеріалу, вміє застосовувати знання у професійній
діяльності та визначати цілі, зміст і принципи навчання англійської мови у
початковій школі; оперує більшістю
основних понять, пов’язаних з методикою навчання англійської мови; загалом
визначає та обирає доцільні засоби, методи навчання та форми роботи на занятті з англійської
мови; вміло використовує сучасні технології
у навчанні всіх видів мовленнєвої
діяльності та мовних аспектів; ефективно визначає рівень сформованості
комунікативної компетентності; досить раціонально конструює заняття з англійської
мови; вміло проектує та створює навчальні ситуації; вміє коректно відбирати
релевантний навчально-методичний комплекс, аналізувати його та відповідно
використовувати у навчально-виховному процесі з англійської мови; розв’язує освітні проблеми у стандартних
ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, кількість яких незначна.
С
(75-81) – «добре»: на
достатньому рівні студент вміє зіставляти, узагальнювати, систематизувати
інформацію під керівництвом викладача, самостійно застосовувати знання на
практиці, визначати цілі, зміст і принципи навчання англійської
мови у початковій школі; здебільшого
оперує основними поняттями, пов’язаними з методикою навчання англійської мови,
визначає та обирає раціональні засоби, методи навчання та форми роботи на
занятті з англійської мови; загалом використовує сучасні технології у навчанні всіх видів мовленнєвої діяльності та мовних аспектів; вдало
визначає рівень сформованості комунікативної компетентності; в основному
конструює заняття з англійської мови; вміє проектувати та створювати навчальні ситуації
для проведення занять на належному методичному рівні; вміло відбирає
релевантний навчально-методичний комплекс, критично аналізує його; контролює
власну діяльність; виправляє помилки, серед яких є суттєві, добирає аргументи
для підтвердження думок.
D (67-74) – «задовільно»: на задовільному рівні студент відтворює
значну частину теоретичного матеріалу, виявляє знання і розуміння основних
положень; частково визначає цілі, зміст і принципи навчання англійської мови у початковій
школі; оперує не усіма поняттями,
пов’язаними з методикою навчання англійської мови; визначає та обирає не завжди
раціональні засоби та методи навчання, а також форми роботи на занятті з англійської
мови; несистематично використовує сучасні технології у навчанні всіх видів мовленнєвої діяльності та мовних аспектів; не зовсім чітко визначає рівень
сформованості комунікативної компетентності; не завжди коректно конструює
заняття з англійської мови; частково вміє проектувати та створювати навчальні ситуації;
вміє відбирати не зовсім релевантний навчально-методичний матеріал та не зовсім
критично аналізує його; за допомогою викладача може аналізувати освітній процес,
виправляти помилки, серед яких є значна кількість суттєвих.
Е (60-66) – «задовільно»: на
недостатньо задовільному рівні студент володіє навчальним матеріалом,
значну частину його відтворює репродуктивно; нечітко визначає цілі, зміст і
принципи навчання англійської мови у початковій школі;
частково оперує поняттями, пов’язаними з методикою навчання англійської мови, визначає
та обирає не завжди раціональні засоби, методи навчання та форми роботи на
занятті з англійської мови; фрагментарно використовує сучасні технології у навчанні всіх видів мовленнєвої діяльності та мовних аспектів; подекуди
визначає рівень сформованості комунікативної компетентності; здебільшого ірраціонально
конструює заняття з англійської мови; не зовсім вміє проектувати та створювати
навчальні ситуації на відповідному методичному рівні, відбирати будь-який
навчально-методичний матеріал і критично аналізувати його та загалом використовувати
у освітньому процесі з англійської мови; за допомогою викладача може
аналізувати процес навчання англійської мови, виправляти помилки, серед яких є
значна кількість суттєвих.
FX (35-59) – «незадовільно»: на
незадовільному рівні студент володіє матеріалом фрагментарно, що становить
незначну частину навчальної інформації;
здебільшого некоректно визначає цілі, зміст і принципи навчання англійської
мови у початковій школі; не оперує усіма поняттями, пов’язаними з методикою
навчання англійської мови, визначає та обирає не завжди раціональні засоби та методи
навчання, форми роботи на занятті з англійської мови; практично не використовує
сучасні технології у навчанні всіх
видів мовленнєвої діяльності та
мовних аспектів; нечітко визначає рівень сформованості комунікативної
компетентності; здебільшого не вміє конструювати заняття з англійської мови;
загалом не вміє проектувати та створювати навчальні ситуації для проведення
занять на належному методичному рівні; некоректно відбирає навчально-методичний
матеріал; здебільшого не вміє критично аналізувати його та творчо
використовувати у навчально-виховному процесі з англійської мови; за допомогою
викладача може аналізувати навчальний матеріал, виправляти помилки, серед яких
є значна кількість суттєвих.
F (0-34) − «незадовільно»: – на нижче незадовільного рівня
студент володіє матеріалом на основі елементарного розпізнавання і відтворення
окремих фактів, елементів, об’єктів; не вміє коректно визначати цілі, зміст і
принципи навчання англійської мови у початковій школі; слабо оперує поняттями, пов’язаними з методикою навчання
англійської мови, визначає та обирає ірраціональні засоби, методи навчання та
форми роботи на занятті з англійської мови; фактично не використовує сучасні
технології у навчанні всіх видів
мовленнєвої діяльності та мовних
аспектів; не зовсім вміє визначати рівень сформованості комунікативної
компетентності; загалом не вміє конструювати заняття з англійської мови,
проектувати та створювати навчальні ситуації для проведення занять на належному
методичному рівні; невміло відбирає навчально-методичний матеріал; за допомогою
викладача може аналізувати навчальний матеріал, виправляти помилки, серед яких
є значна кількість суттєвих.
5.
ЗАСОБИ ДІАГНОСТИКИ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
-
усні
відповіді,
-
практичні
завдання,
-
презентації фрагментів уроків;
-
екзамен.
6.
ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Тема 1. Система навчання
англійської мови. Державний стандарт загальної середньої освіти. Загальноєвропейські
рекомендації з мовної освіти (ЗЄР). Навчальні програми з іноземних мов. Цілі,
зміст, принципи та засоби навчання англійської мови. Методи навчання. Методика
як наука.
Тема 2. Методика формування
фонетичної компетенції учнів на уроці англійської
мови у початковій школі. Фонетична компетенція: сутність і структура. Вимоги до
вимови учнів. Підходи у формуванні фонетичної компетенції (акустичний, артикуляційний, порівняльний, диференційний,
аналітико-імітативний). Методика формування фонетичної компетенції учнів на уроці англійської
мови у початковій школі.
Тема 3. Методика формування лексичної
компетенції учнів на уроці англійської мови у початковій школі. Лексична
компетенція та її складники. Відбір лексичного мінімуму. Підходи у навчанні лексики у ЗСО. Способи семантизації
лексики. Етапи формування лексичної компетенції учнів на уроці англійської мови.
Тема 4. Методика формування
граматичної компетенції учнів на уроці англійської
мови у початковій школі. Граматична компетенція та її компоненти.
Методична типологія граматичного матеріалу Підходи у навчанні граматики. Етапи
формування граматичної компетенції учнів.
Тема 5. Методика формування
англомовної комунікативної компетенції у слуханні. Особливості аудіювання. Труднощі та механізми. Види аудіювання.
Система вправ для формування іншомовної комунікативної компетенції у слуханні. Етапи роботи над аудіо матеріалом.
Тема
6. Методика
розвитку англомовної
комунікативної компетенціі у говорінні.
Специфіка говоріння як виду мовленнєвої діяльності. Характеристика діалогічного
та монологічного мовлення. Система вправ для розвитку іншомовної комунікативної компетенції у
діалогічному/монологічному мовленні. Етапи розвитку іншомовної комунікативної компетенції у
діалогічному/монологічному мовленні.
Тема 7. Методика формування
англомовної комунікативної компетенції у читанні. Специфіка формування англомовної комунікативної компетенції учнів у читанні. Види читання. Особливості текстів для читання. Навчання
техніки читання. Система вправ для
навчання техніки читання.
Тема 8. Методика формування
англомовної комунікативної
компетенції у писемному мовленні. Особливості письма та
писемного мовлення учнів на уроці англійської мови у початковій школі. Цілі навчання письма.
Навчання техніки письма. Система
вправ для формування англомовної комунікативної компетенції у
писемному мовленні.
Тема 9. Організація
освітнього процесу з англійської мови. Планування освітнього процесу з англійської
мови. Типи уроків з англійської мови.
Структура уроку. Вимоги до уроку англійської мови. Аналіз уроку з англійської мови.
Тема
10. Організація позакласної роботи з англійської
мови у початковій школі.
Принципи організації позакласної роботи з англійської мови. Форми позакласної роботи з англійської
мови (індивідуальна, групова, масова).
Методика реалізації позакласної роботи з англійської мови
Тематика практичних занять:
1.
Система навчання англійської мови . 2.
Методика формування фонетичної
компетенції учнів на уроці англійської мови у початковій школі. 3.
Методика формування лексичної компетенції учнів на уроці англійської
мови у початковій
школі. 4.
Методика формування граматичної
компетенції учнів на уроці англійської мови у початковій школі. 5.
Методика формування англомовної комунікативної компетенції у
слуханні. 6-7.
Методика розвитку англомовної комунікативної компетенції у говорінні. 8.
Методика формування англомовної
комунікативної компетенції у читанні. 9.
Методика формування англомовної комунікативної компетенції у
писемному мовленні. 10-11. Організація освітнього процесу з англійської мови. 12. Організація
позакласної роботи з англійської мови у початковій школі. |
|
|
|
7.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Самостійна робота з
дисципліни передбачає опрацювання теоретичного матеріалу; аналіз підручників, лексичних і граматичних вправ, комунікативних
завдань, навчально-методичних ситуацій; перегляд і аналіз відеоуроків; розробку
та укладання власних фрагментів уроків; підготовку до ділових рольових ігор та
екзамену.
8.
ФОРМИ ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ
Форма контролю –
екзамен. Упродовж семестру студент може набрати 100 балів, які розподіляються
наступним чином: поточний контроль (10 усних
відповідей на практичних заняттях по 5 балів за кожну) – 50
балів, презентація 7 фрагментів уроків (по 5 балів за кожен) – 35 балів, виконання 3 практичних
завдань (по 5 балів за кожне) упродовж семестру – 15
балів.
Розподіл
100 балів між видами робіт:
Усні відповіді |
Презентація фрагментів уроків |
Практичні завдання |
Сума |
Екзамен |
50 (5 х
10) |
35 (5 х 7) |
15 (5 х 3) |
100 |
100 |
Ваговий коефіцієнт |
|
|
0,6 |
0,4 |
Студенти, які навчаються
за індивідуальним планом, проходять усі види атестації у терміни, визначені їх індивідуальним
планом.
Сумарна кількість балів з дисципліни знаходиться за формулою:
– кількість балів за поточний контроль, – кількість балів за підсумковий контроль (екзамен).
Оцінка виставляється за шкалами оцінювання: стобальною, національною і ЄКТС.
Екзамен за талоном №2 та перед комісією проводиться в усній формі з
оцінюванням за стобальною шкалою.
9.
ІНСТРУМЕНТИ, ОБЛАДНАННЯ, ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Комп’ютер, ноутбук, планшет, смартфон. Інтернет-сервіси
для проведення Інтернет-конференцій (Zoom, Google Meet, Microsoft Team, Skype
та ін.). Програмне забезпечення (Word, PowerPointPresentation). Мультимедійні засоби навчання
(мультимедіа-презентація, мультимедіа-доповідь, відеоуроки тощо).
10. РЕКОМЕНДОВАНІ
ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ
а) основні :
1. Бігич О.
Б. Особистісно–діяльнісний
розвиток молодшого школяра на уроці іноземної мови : Монографія / О.
Б. К. : Вид. центр. КНЛУ, 2010. 138 с.
2. Бігич О. Б. Теорія і практика формування методичної
компетенції вчителя іноземної мови початкової школи: Навчальний посібник,
рекомендований МОН України / О. Б. Бігич. К. : Ленвіт, 2006. 199 c.
3. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія
і практика : підручник для
студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б.,
Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін./ за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. К. :
Ленвіт, 2013. 590 с.
4. Методика
викладання англійської мови : навчально-методичний посібник для студентів вищих
навчальних закладів / уклад.
Холод Ірина Василівна. – Умань : Візаві, 2018. 165 с.
5. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної
освіти : вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. С. Ю. Ніколаєва. К. :
Ленвіт, 2003. 273 с.
6.
Коломінова О. О. Навчально-методичний комплект з англійської мови у формуванні
інформаційної компетенції учнів початкової школи / О. О. Коломінова //
Педагогічний процес: Теорія і практика : Збірник наукових праць. – К. :
Видавництво «ЕКМО», 2008. С.121 – 133.
7.
Коломінова
О. О. Сучасні технології навчання англійської мови у початковій школі / О. О.
Коломінова // Іноземні мови. 2010. № 2. С. 40 – 47.
8.
Програми
для навчання іноземних мов. Іноземні мови 1–4 класи. K., 2018.
9.
Роман С. В. Методика навчання англійської мови у початковій школі: Навчальний
посібник. – К. : Ленвіт, 2009. С.116 - 130.
10.
Калініна
Л. В., I.B. Самойлюкевич, Л.I. Березенська Професійно-методична
підготовка майбутнього вчителя іноземної мови у вищому навчальному закладі:
навчально-методичний посібник. / За заг. ред. І.В. Самойлюкевич. Житомир:
Видавництво Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2008. 165 с.
11.
Хомишак
О. Методика модернізації
навчально-виховного процесу з англійської мови в початковій школі : практикум.Дрогобич:
Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету
імені Івана Франка, 2013. 52 с.
б) додаткові:
12.
Методика формування міжкультурної іншомовної
комунікативної компетенції: курс лекцій: [навч.-метод. посібник для студ. мовних спец. осв.-кваліф.
рівня «магістр»]. Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г.А. та ін. / за ред. Ніколаєвої
С.Ю. К.: «Ленвіт», 2010. 332 с.
13.
Хомишак
О.Б. Практикум з методики формування
іншомовної лінгвістичної компетенції. Дрогобич: Редакційно-видавничий
відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка,
2013. 58 с.
14.
Хомишак О.Б. Практикум з методики формування іншомовної комунікативної
компетентності. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького
державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2016. 45 с.
в) інформаційні ресурси:
1. Державний стандарт
початкової освіти / Режим доступу: http://nus.org.ua/articles/uryad-zatverdyv-novyj-standart-pochatkovoyi-osvity-shho-tse-oznachaye/.
2. Закон України “Про освіту” / Режим доступу: www.mon.gov.ua.
3. Закон України “Про загальну середню освіту” / Режим доступу: www.mon.gov.ua
4. Блог викладача Хомишак О. Б. Режим доступу: http://www.oxanakhomyshak.blogspot.com.
Дрогобицький державний педагогічний університет імені
Івана Франка
ЗАТВЕРДЖУЮ
Проректор з науково-педагогічної роботи
та
інформатизації
______________ Володимир ШАРАН
_____ __________________ 20__ р.
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
НОВІ
ПІДХОДИ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТKОВІЙ
ШKОЛІ
Галузь знань 01
Освіта / Педагогіка
Спеціальність 013 Початкова освіта
Освітня програма Початкова освіта та англійська мова
Статус дисципліни вибіркова
Факультет початкової освіти та мистецтва
Кафедра практики англійської мови і
методики її навчання
Мова навчання
українська
Дані про вивчення
дисципліни
Форма здобуття освіти Курс Семестр Обсяг дисципліни: год / кредити
ЄКТС Кількість годин Курсова робота Вид семестрового контролю Аудиторні
заняття Самостійна робота Разом Лекції Лабораторні роботи Практичні заняття Семінарські заняття Залік Екзамен Денна І ІІ 4/120 36 12 - 24 - 84 + - + Заочна І ІІ 4/120 16 10 - 6 - 104 + - +
Робоча програма складена на основі освітньої
програми та навчального плану підготовки
фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти
(90 кредитів ЄКТС).
Розробник:
Оксана
ХОМИШАК, кандидат педагогічних
наук, доцент
Погоджено гарантом освітньої програми
Лілія
СТАХІВ, кандидат педагогічних наук, доцент
Схвалено на засіданні кафедри практики англійської мови і
методики її навчання
Протокол
№ від 20 р.
Завідувач кафедри
Віра СЛІПЕЦЬKА .
Схвалено на засіданні науково-методичної ради факультету.
Протокол №
від 20 р.
Схвалено на
засіданні науково-методичної ради університету
Протокол №
від 20 р.
1.
МЕТА ВИВЧЕННЯ
НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Мета дисципліни − формування методичної компетентності студентів задля реалізації
усіх видів діяльності вчителя англійської мови (АМ) в початковій школі. Предметом дисципліни є нормативні, організаційні, теоретико-методичні
засади навчання АМ на початковому етапі.
Завдання дисципліни: ознайомити студентів з найсучаснішими підходами та освітніми технологіями навчання АМ; сформувати практичні вміння застосувати свої знання у професійній діяльності в умовах початкової школи; на основі практичних умінь розвивати у студентів творче методичне мислення, яке допоможе їм у розв’язанні освітніх завдань, що виникають у процесі навчання АМ на початковому етапі відповідно до сучасних тенденцій у англомовній освіті.
Розвинути у здобувачів вищої освіти такі
компетентності, як:
•
Здатність
до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
•
Здатність
до проведення досліджень на належному рівні.
•
Здатність
виявляти ініціативу та підприємливість.
•
Здатність
виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і
мультикультурність.
•
Здатність
до ґенерування нових ідеї (креативність).
•
Здатність працювати автономно.
•
Здатність
моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання
учнів, формувати та розвивати в них ключові та предметні компетентності та
уміння, застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі,
використовувати інновації у професійній діяльності.
•
Здатність
до самоосвіти, самовдосконалення, самореалізації в професійній діяльності та до
конкурентної спроможності на ринку праці.
•
Здатність
добирати і використовувати сучасні ефективні методики і технології навчання,
виховання і розвитку учнів; розвивати в них критичне мислення; здійснювати
інтегроване навчання, оцінювання та моніторинг результатів навчання молодших
школярів на засадах компетентнісного підходу, здатність проєктувати осередки
навчання, виховання і розвитку учнів.
•
Здатність здійснювати методичний супровід
освітньої діяльності початкової школи, взаємодіяти з іншими вчителями на
засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо).
•
Здатність
використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють особистісному розвитку
їхньої позитивної самооцінки, Я-ідентичності; здатність формувати мотивацію
учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність, формуючи спільноту учнів,
у якій кожен відчуває себе її частиною.
•
Здатність
організовувати безпечне освітнє середовище, використовуючи
здоров’язбережувальні технології; створювати умови, що забезпечують
функціонування інклюзивного освітнього середовища.
•
Здатність
спілкуватися українською та іноземною мовами в усній та письмовій формах,
використовувати різні стратегії комунікації, формувати спільноту учнів, у якій
кожен відчуває себе її частиною.
•
Здатність
ефективно використовувати наявні та створювати нові електронні (цифрові)
освітні ресурси.
Програмні результати навчання:
• Критично осмислювати та інтегрувати знання про концептуальні засади, цілі, завдання, принципи функціонування початкової освіти в Україні у перебігу розв’язання складних задач у широких мультидисциплінарних контекстах.
• Впроваджувати інформаційні та комунікаційні технології і генерувати нові ідеї в організації освітнього процесу закладів початкової освіти різного типу.
• Здатність використовувати в практичній діяльності законодавчу базу початкової освіти.
• Володіти уміннями й навичками аналізу, прогнозування, планування, моделювання та організації освітнього процесу.
• Застосовувати інноваційні технології в навчанні освітніх галузей початкової школи в стандартних, нестандартних та невизначених ситуаціях.
• Застосовувати в професійній діяльності наукові методи пізнання, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати та інтерпретувати результати, створювати моделі та визначати їхню дієвість.
• Спілкуватися академічною українською та іноземною мовами в усній та письмовій формах, використовувати комунікативні стратегії, формувати в учнів здатність до взаєморозуміння, міжособистісної взаємодії.
• Добирати, модифікувати, редагувати, створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси, використовувати безпечне електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом.
2.
ПЕРЕДУМОВИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Навчальна
дисципліна «Нові підходи у навчанні англійської у початковій школі» базується на попередньому вивченні дисциплін «Методика навчання мовно-літературної
освітньої галузі у початковій школі (англійська мова)»,
«Дидактика початкової освіти», «Психологія» на першому (бакалаврському)
рівні вищої освіти.
3.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
Згідно з вимогами освітньої програми здобувачі вищої
освіти повинні:
знати:
• лінгводидактичні та методичні передумови навчання АМ;
• найсучасніші педагогічні технології навчання АМ;
• концептуальні підходи у навчанні АМ на початковому етапі;
• номенклатуру засобів навчання АМ;
• методичний тезаурус у межах програмової тематики.
вміти:
•
застосувати свої теоретичні знання
у професійній діяльності в початковій школі;
• визначати підходи, цілі, зміст і принципи навчання АМ у початковій школі;
•
оперувати
основними поняттями, пов’язаними з сучасними тенденціями у сфері англомовної освіти;
•
визначати
та обирати раціональні засоби навчання та форми роботи на занятті з АМ;
•
використовувати
сучасні освітні та цифрові технології
у навчанні всіх видів мовленнєвої
діяльності та мовних аспектів;
•
конструювати
заняття з АМ за допомогою використання сучасних технологій;
•
відбирати
автентичний англомовний навчально-методичний матеріал, критично аналізувати
його та творчо використовувати в освітньому процесі з АМ у
початковій школі.
4.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
Оцінювання
здійснюється за шкалами оцінювання: стобальною, національною і ЄКТС.
А (90-100) – «відмінно»: на високому рівні студент проявляє особисті творчі здібності; вміє самостійно здобувати
знання у професійній діяльності та визначати підходи, цілі, зміст і принципи навчання АМ у початковій
школі; вільно оперує основними поняттями, пов’язаними з сучасними тенденціями у
сфері англомовної освіти; ефективно визначає
та обирає раціональні засоби навчання та форми роботи на занятті з АМ; успішно
використовує сучасні технології у навчанні всіх видів
мовленнєвої діяльності та мовних
аспектів; об’єктивно визначає рівень сформованості комунікативної
компетентності; раціонально конструює заняття з АМ за допомогою використання
сучасних технологій; доцільно вміє виготовляти власний наочний та роздавальний
матеріал, проектувати та створювати навчальні посібники для проведення занять
на високому методичному рівні; ефективно вміє відбирати релевантний англомовний
автентичний навчально-методичний матеріал в інформаційних освітніх ресурсах,
критично аналізувати його та творчо використовувати у освітньому процесі з АМ;
вміє приймати рішення у нестандартних навчальних ситуаціях, переконливо
аргументує відповіді та самостійно розкриває свій педагогічний потенціал.
В (82-89) – «добре»: на достатньо високому рівні студент володіє вивченим обсягом теоретичного матеріалу,
вміє застосовувати знання у професійній діяльності та
визначати підходи, цілі, зміст і принципи навчання АМ у початковій школі, але з
певними неточностями; оперує більшістю
основних понять, пов’язаних з сучасними тенденціями у сфері англомовної освіти; загалом визначає та обирає доцільні
засоби навчання та форми роботи на занятті з АМ; вміло використовує сучасні
технології у навчанні всіх видів
мовленнєвої діяльності та мовних
аспектів; ефективно визначає рівень сформованості комунікативної
компетентності; досить раціонально конструює заняття з АМ за допомогою використання
сучасних технологій; вміло виготовляє власний наочний та роздавальний матеріал,
проектує та створює навчальні посібники для проведення занять на досить високому
методичному рівні; вміє коректно відбирати релевантний автентичний навчально-методичний
матеріал в англомовних інформаційних освітніх ресурсах, критично аналізувати
його та відповідно використовувати у освітньому процесі з АМ; розв’язує освітні проблеми у стандартних
ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, кількість яких незначна.
С
(75-81) – «добре»: на достатньому рівні студент вміє
зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом
викладача, самостійно застосовувати знання на практиці, визначати
підходи, цілі, зміст і принципи навчання АМ у початковій школі; здебільшого оперує основними
поняттями, пов’язаними з сучасними тенденціями у сфері англомовної освіти, визначає та обирає раціональні
засоби навчання та форми роботи на занятті з АМ; загалом використовує сучасні
технології у навчанні всіх видів
мовленнєвої діяльності та мовних
аспектів; вдало визначає рівень сформованості комунікативної компетентності; в
основному конструює заняття з АМ за допомогою використання сучасних технологій;
вміє коректно виготовляти власний наочний та роздавальний матеріал, проектувати
та створювати навчальні посібники для проведення занять на належному
методичному рівні; вміло відбирає релевантний автентичний навчально-методичний
матеріал в англомовних інформаційних освітніх ресурсах, критично аналізує його
та достатньо використовує у навчально-виховному процесі з АМ; контролює власну діяльність; виправляє
помилки, серед яких є суттєві, добирає аргументи для підтвердження думок.
D (67-74) – «задовільно»: на
задовільному рівні студент відтворює значну частину теоретичного матеріалу,
виявляє знання і розуміння основних положень; частково визначає цілі, зміст і принципи навчання АМ у початковій
школі; оперує не усіма поняттями,
пов’язаними з сучасними тенденціями у сфері англомовної освіти; визначає та обирає не завжди раціональні засоби навчання
та форми роботи на занятті з АМ; несистематично використовує сучасні технології у навчанні всіх видів мовленнєвої діяльності та мовних аспектів; не зовсім
чітко визначає рівень сформованості комунікативної компетентності; не завжди конструює
заняття з АМ за допомогою використання сучасних технологій; частково вміє
виготовляти власний наочний та роздавальний матеріал, проектувати та створювати
навчальні посібники для проведення занять на відповідному методичному рівні;
вміє відбирати не зовсім релевантний автентичний навчально-методичний матеріал
в англомовних інформаційних освітніх ресурсах, критично аналізувати його та епізодично
використовувати у освітньому процесі з АМ; за допомогою викладача може
аналізувати навчальний матеріал, виправляти помилки, серед яких є значна
кількість суттєвих.
Е (60-66) – «задовільно»: на недостатньо задовільному рівні студент володіє
навчальним матеріалом, значну частину його відтворює репродуктивно; нечітко визначає підходи, цілі, зміст і принципи
навчання АМ у початковій школі; частково
оперує поняттями, пов’язаними з сучасними тенденціями у сфері англомовної освіти, визначає та обирає не завжди раціональні
засоби навчання та форми роботи на занятті з АМ; фрагментарно використовує
сучасні технології у навчанні всіх
видів мовленнєвої діяльності та
мовних аспектів; подекуди визначає рівень сформованості комунікативної
компетентності; здебільшого ірраціонально конструює заняття з АМ за допомогою
використання сучасних технологій; не зовсім вміє виготовляти власний наочний та
роздавальний матеріал, проектувати та створювати навчальні посібники для
проведення занять на відповідному методичному рівні, відбирати автентичний навчально-методичний
матеріал в англомовних інформаційних освітніх ресурсах, критично аналізувати
його та загалом використовувати у освітньому процесі з АМ; за допомогою викладача
може аналізувати навчальний матеріал, виправляти помилки, серед яких є значна
кількість суттєвих.
FX (35-59) – «незадовільно»: на незадовільному
рівні студент володіє матеріалом фрагментарно, що становить незначну частину
навчальної
інформації; здебільшого некоректно визначає
підходи, цілі, зміст і принципи навчання АМ у початковій школі; не оперує усіма поняттями, пов’язаними з сучасними тенденціями у
сфері англомовної освіти; визначає
та обирає не завжди раціональні засоби навчання та форми роботи на занятті з АМ;
практично не використовує сучасні технології
у навчанні всіх видів мовленнєвої
діяльності та мовних аспектів; нечітко визначає рівень сформованості
комунікативної компетентності; здебільшого не вміє конструювати заняття з АМ за
допомогою використання сучасних технологій; загалом не вміє виготовляти власний
наочний та роздавальний матеріал, проектувати та створювати навчальні посібники
для проведення занять на належному методичному рівні; некоректно відбирає автентичний
навчально-методичний матеріал в англомовних інформаційних освітніх ресурсах;
здебільшого не вміє критично аналізувати його та творчо використовувати у
освітньому процесі з АМ; за допомогою викладача може аналізувати навчальний
матеріал, виправляти помилки, серед яких є значна кількість суттєвих.
F (0-34) – «незадовільно»: на нижче незадовільного рівня студент володіє матеріалом на
основі елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів;
не вміє коректно визначати
підходи, цілі, зміст і принципи навчання АМ у початковій школі; слабо оперує поняттями, пов’язаними з
сучасними тенденціями у сфері англомовної
освіти, визначає та обирає ірраціональні засоби навчання та форми роботи на
занятті з АМ; фактично не використовує сучасні технології у навчанні всіх видів мовленнєвої діяльності та мовних аспектів; не зовсім вміє визначати рівень
сформованості комунікативної компетентності; загалом не вміє конструювати
заняття з АМ за допомогою використання сучасних технологій і виготовляти
власний наочний та роздавальний матеріал, проектувати та створювати навчальні
посібники для проведення занять на належному методичному рівні; невміло відбирає
автентичний навчально-методичний матеріал в англомовних інформаційних освітніх
ресурсах; за допомогою викладача може аналізувати навчальний матеріал, виправляти
помилки, серед яких є значна кількість суттєвих.
5.
ЗАСОБИ ДІАГНОСТИКИ
РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
-
усні відповіді,
-
практичні завдання,
-
презентації
фрагментів уроків;
-
співбесіда з лектором;
-
екзамен.
6.
ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Тема 1. Нормативно-правові
засади іншомовної освіти.
Іншомовна освіта в контексті глобалізаційних процесів. Нормативна база
іншомовної освіти. Загальноєвропейські
рекомендації з мовної освіти (ЗЄР). Рекомендації Європейського парламенту
та Ради Європейського Союзу щодо формування ключових компетентностей освіти
впродовж життя. Концепція НУШ. Навчальні програми з іноземних мов.
Тема
2. Теоретичні основи навчання англійської мови у сучасній початковій школі. Базові
категорії. Підходи
у навчанні англійської мови. Kласифікація підходів Основні підходи (комунікативно-діяльнісний,
компетентнісний, рефлексивний, культурологічний, рівневий) у навчанні АМ у
початковій школі.
Тема 3. Організація навчання англійської мови у сучасній початковій школі. Цілі та зміст навчання АМ у початковій
школі. Англомовна комунікативна компетенція: визначення та структура. Сучасні принципи
навчання англійської мови. Роль і функції учня на уроці АМ.
Тема 4. Сучасні освітні технології
навчання англійської мови. Сутність поняття «технологія навчання». Типологія освітніх
технологій. Інтерактивні технології навчання АМ (мозковий штурм,
дерево рішень, сніговий ком, мікрофон, метод «квадро», «акваріум», «світлофор»,
метод ділової гри, рольові ігри, проектний метод).
Тема 5. Сучасні засоби навчання англійської мови. Засоби навчання та їх
класифікація. Сучасні підручники з англійської мови та критерії їх
відбору. Технічні засоби навчання. Програмні засоби для створення електронних
посібників для навчання англійської мови.
Цифрові технології у навчанні англійської мови. Дидактична типологія цифрових
інструментів.
Тема 6. Методика формування англомовної комунікативної компетенції учнів на основі цифрових технологій. Особливості формування
англомовної комунікативної компетенції на основі
автентичного мультимедійного матеріалу. Переваги
використання відеоматеріалу у навчанні англійської мови. Критерії відбору та
етапи роботи з відео. Розвиток англомовної комунікативної компетенції
учнів за допомогою цифрових проєктів.
Тематика практичних занять:
1-2. Нормативно-правові засади іншомовної
освіти.
3-4. Теоретичні основи навчання
англійської мови у сучасній початковій школі.
5-6. Організація навчання англійської
мови у сучасній початковій школі.
7-8. Сучасні освітні технології навчання англійської мови.
9-10. Сучасні засоби навчання
англійської мови.
11-12. Методика формування англомовної комунікативної компетенції учнів на основі цифрових технологій.
7.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Самостійна
робота з дисципліни передбачає опрацювання
теоретичного матеріалу, аналіз нормативних
документів, навчальних програм, підручників, навчальних кейсів тощо; перегляд і
аналіз відеоматеріалів та відеоуроків; розробку та укладання власних фрагментів
уроків; підготовку до ділових рольових ігор, співбесіди з лектором та екзамену.
8.
ФОРМИ
ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ
Форма підсумкового контролю – екзамен. Упродовж
семестру студент може набрати 100 балів, які розподіляються наступним чином:
поточний контроль (6 усних відповідей на
практичних заняттях по 5 балів за кожну) – 30 балів,
презентація 3 фрагментів уроків (по 5 балів
за кожен) – 15 балів, виконання 8 практичних завдань (по 5 балів за кожне) упродовж семестру – 40 балів, співбесіда з лектором – 15 балів.
Розподіл 100 балів між видами робіт:
Усні відповіді |
Презентація фрагментів уроків |
Практичні завдання |
Співбесіда з лектором |
Сума |
Екзамен |
30 (5 х 6) |
15 (5 х 3) |
40 (5 х 8) |
15 |
100 |
100 |
Ваговий коефіцієнт |
|
|
|
0,6 |
0,4 |
Студенти, які навчаються за індивідуальним планом,
проходять усі види атестації у терміни, визначені їх індивідуальним планом.
Сумарна кількість балів з дисципліни знаходиться за формулою:
– кількість балів за поточний контроль, – кількість балів за підсумковий контроль (екзамен).
Оцінка виставляється за шкалами оцінювання: стобальною, національною і ЄКТС.
Екзамен за талоном №2 та перед
комісією проводиться в усній формі з оцінюванням за стобальною шкалою.
9.
ІНСТРУМЕНТИ, ОБЛАДНАННЯ,
ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Комп’ютер, ноутбук, планшет, смартфон. Інтернет-сервіси
для проведення Інтернет-конференцій (Zoom, Google Meet, Microsoft Team, Skype
та ін.). Програмне забезпечення (Word, PowerPointPresentation). Мультимедійні засоби навчання (мультимедіа-презентація,
мультимедіа-доповідь, відеоуроки тощо).
10. РЕКОМЕНДОВАНІ
ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ
а) основні :
1. Бігич
О. Б. Теорія і практика формування
методичної компетенції вчителя іноземної мови початкової школи: Навчальний
посібник, рекомендований МОН України / О. Б. Бігич. К. : Ленвіт, 2006. 199 c.
2. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія
і практика : підручник для
студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б.,
Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін./ за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. К. :
Ленвіт, 2013. 590 с.
3. Методика
формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції: курс лекцій: [навч.-метод. посібник для студ. мовних
спец. осв.-кваліф. рівня «магістр»]. Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г.А. та
ін. / за ред. Ніколаєвої С.Ю. К.: «Ленвіт», 2010. 332 с.
4. Морська Л.І. Інформаційні технології у навчанні іноземних мов: Навчальний
посібник. Тернопіль: Астон, 2008. 256 с.
5. «Сучасні технології навчання іноземних мов і
культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах: Колективна монографія / С.Ю. Ніколаєва, Г.Е.
Борецька, Н.В. Майєр, О.М. Устименко, В.В. Черниш та інші; [за ред. С.Ю.
Ніколаєвої; техн.. ред. І. Ф. Соболєвої]. К. : Ленвіт, 2015. 444 с.
6. Хомишак О.Б. Методика застосування комп‘ютерів у викладанні іноземних мов: методичні
рекомендації до лабораторних занять.
Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного
педагогічного університету імені Івана Франка, 2017. 62 с.
7. Хомишак О. Модернізація освітнього процесу з англійської мови в Новій
українській школі / О. Хомишак, О. Патієвич. K.: Видавництво «Кондор», 2018. 112 с.
8. Хомишак О. Мультимедійна англійська мова для дітей : навчальний посібник
[Електронне видання] / О. Хомишак. Дрогобич, 2020. 46 с.
9.
Хомишак О. Б. Електронний підручник з
англійської мови – вимога Нової української школи / Оксана Хомишак // Молодий вчений. 2018. № 2 (54). С. 646–649.
10.
Хомишак О. Розвиток цифрової компетентності
майбутніх учителів англійської мови з використанням програмного засобу STORYJUMPER / О. Хомишак, О. Патієвич // Інформаційні технології і засоби навчання. Т.79. 2020. № 5. C.
126–138 (Web of Science Core Collection)
11.
Хомишак О. Викладацький блог як сучасний засіб формування професійно-методичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов / О. Хомишак // Сучасні інформаційні технології та методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021. Вип. 62.
C. 191–206.
12.
Khomyshak О. USING
DIGITAL LEARNING TOOLS IN THE ENGLISH LANGUAGE TEACHING IN PRIMARY SCHOOL // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. Вінниця: ТОВ «Друк плюс». 2022. Вип. 63. C. 123–131.
13.
Khomyshak О. USING
DIGITAL LEARNING TECHNOLOGY IN THE PROCESS OF LINGUOMETHODOLOGICAL TRAINING OF
FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS / О. Khomyshak // Information Technologies and Learning Tools. 2022. V. 88.
№ 2. C. 38–55 (Web of Science Core Collection).
б) додаткові:
1. Гуревич Р.С. Інформаційні
технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С.
Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. 348 с.
2. Загальноєвропейські
Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. видання С.Ю. Ніколаєва.
Переклад з англ. К.: Ленвіт, 2003. 273 с.
3. Калініна Л. В., I.B. Самойлюкевич, Л.I.
Березенська. Професійно-методична
підготовка майбутнього вчителя іноземної мови у вищому навчальному закладі:
навчально-методичний посібник. / За заг. ред. І.В. Самойлюкевич. Житомир:
Видавництво Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2008. 165
с.
4. Коломінова О.
О. Навчально-методичний комплект з
англійської мови у формуванні інформаційної компетенції учнів початкової школи /
О. О. Коломінова // Педагогічний процес: Теорія і практика : Збірник наукових
праць. К. : Видавництво «ЕКМО», 2008. С.121 – 133.
5. Коломінова О. О. Сучасні технології навчання
англійської мови у початковій школі / О. О. Коломінова // Іноземні мови. 2010. № 2. С.40
– 47.
6. Програми для навчання іноземних
мов. Іноземні мови 1–4 класи. 2018.
7. Роман
С. В. Методика навчання англійської мови
у початковій школі: Навчальний посібник. К. : Ленвіт, 2009. С.116 - 130.
в) інформаційні ресурси:
1. Нова українська школа» [Електронний ресурс]. Доступно : http://www.https://osvita.ua/doc/files/news/520/52062/new-school.pdf
2. Блог викладача Хомишак О.
Б. Режим доступу: http://www.oxanakhomyshak.blogspot.com
Немає коментарів:
Дописати коментар