ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ CТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ПОСІБНИКА
З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Комп'ютеризація та інформатизація
освіти зумовлюють пошук нових підходів до побудови та організації навчального
процесу, зокрема з іноземної мови. Упродовж тривалого часу підручник уважався
основним засобом навчання, а вчитель – єдиним джерелом знань. Проте сьогодні до
взаємодії учителя та учня як суб’єктів освітнього процесу на уроці активно
долучаються цифрові технології, які дають можливість миттєвого доступу до
всебічної інформації та наукового знання, що невпинно накопичується та
збагачується. З огляду на це професійно-методичне становлення майбутнього вчителя іноземної мови без володіння інформаційно-цифровою
компетентністю, що включає в себе впевнене, критичне та відповідальне використання
і взаємодію з цифровими технологіями для навчання, роботи та участі у
суспільстві, є неможливим.
З огляду на це
ми пропонуємо учителям англійської
мови створювати електронний посібник, який розглядаємо як навчальне доповнення до
чинного підручника, за допомогою таких
інструментів:
CourseLab- програма для створення
електронних посібників за шаблонними технологіями. Це потужний і
водночас простий у використанні засіб для швидкого створення інтерактивних
навчальних матеріалів. Матеріал посібника формують з окремих блоків – об'єктів.
CourseLab
містить бібліотеку стандартних об'єктів і шаблонів, яку можна поповнювати із
різних джерел, у тому числі й створених користувачем. Доступ до об'єктів і
шаблонів отримують через зручний інтуїтивний інтерфейс. Об'єктний підхід дає
можливість додавати до посібника будь-який мультимедійний контент (звук, відео,
об'єкти Flash, Shockwave, Java).
Програмне забезпечення CourseLab має засоби імпорту у навчальний матеріал
презентацій формату Microsoft Power Point, а також містить убудовані засоби створення
анімаційних об'єктів із можливостями синхронізації звукового супроводу,
створення тестів і проведення тестувань рівня знань учнів. При створенні
посібника автор обирає готові об'єкти із бібліотеки CourseLab і створює додаткові, користуючись шаблонами та
розробляючи сценарій багатооб'єктних взаємодій, послідовності появи об'єктів,
їх розташування на сторінках посібника.
FlipPDF(
http://flipbuilder.fr/logiciel-manuel-gratuit.html
) - програма, що дає можливість створення посібників на основі цифрової публікаціії, додавання відео та анімаційних
елементів.
Storyjumper (https://www.storyjumper.com/
) – це ресурс, який надає вчителям набір
інструментів для створення ілюстрованих книжок з різними історіями для дітей, використовуючи власні матеріали, а також
матеріали з
сайту. Користування
ресурсом є безкоштовним.
Відтак проілюструємо та прокоментуємо один із варіантів
розробленого Мартою Митник студенткою групи АП-46 фрагмента електронного
посібника за допомогою програми Storyjumper під час вивчення навчальної дисципліни «Сучасні
технологіі навчання англійської мови у ЗЗСО» (керівник – доцент Оксана Хомишак).
Рис. 1. Скриншот титульної сторінки електронного
посібника
Як очевидно з рисунку 1 на першій сторінці посібника
розташована назва пісенного матеріалу «Let’s go to the zoo”, який
слугує основою книги для вивчення
англійської мови на початковому етапі. Яскрава ілюстрація титульної сторінки є
цікавою та привабливою для молодших школярів, а
також може бути використана для роботи з піснею на перед текстовому
етапі з метою прогнозування тематики уроку.
Рис. 2.
Скриншот передмови до електронного посібника
Далі на
с. 2 запропоновано коротку анотацію електронного посібника.
Рис. 3. Скриншот сторінки 3-4 електронного посібника
Як очевидно на с. 3 тема для вивчення «У зоопарку»
розпочинається з прослуховування пісні на аудіо носіях з вербальною опорою на
електронний посібник. Далі авторка пропонує ознайомлення з новими лексичними
одиницями, семантизація яких здійснюється безперекладним способом на основі
кореляції слів і зображень (див. рис.3.).
Рис. 4 Скриншот
5-6 сторінки електронного посібника
На наступній сторінці запропоновано завдання, спрямовані
на розвиток критичного мислення, оскільки учні повинні класифікувати нові
лексичні одиниці, опрацювати укладений список слів для формування лінгвістичної
компетенціі. На післятекстовому етапі пропонується умовно-комунікативно вправа для
формування комунікативноі компетенціі учнів, розвитку креативності та
продуктивності.
На основі аналіу доцільності створення електронного
посібника за допомогою програми Storyjumper доведено, що цей
інструмент дає змогу вчителеві англійської мови розробляти, структурувати та
систематизувати вправи, наповнювати їх контент аутентичним, мультимедійним
матеріалом (аудіо, відео, статичною і/або динамічною анімацією
Відтак ми можемо зробити висновки, що
електронний посібник є авторським наочним доповненням до чинного паперового
підручника з англійської мови та відрізняється низкою переваг
(мультимедійністю, креативністю, мобільністю, доступністю, зручністю, інтерактивністю,
комунікативною спрямованістю, можливостями персоналізації та диференціації,
аутентичності навчального матеріалу з іноземної мови й, відповідно, зумовлює
інтенсифікацію та продуктивність навчання. Процес створення та укладання
електронного посібника з англійської мови за допомогою програми Storyjumper є цінним методичним
досвідом для професійно-методичного становлення майбутніх вчителів іноземної
мови та формування основ їх інформаційно-цифрової
компетентності.
Немає коментарів:
Дописати коментар